Як створити свій мерч

Створити магазин

Не секрет, що в наші дні, навіть найпростіші речі неможливо продавати без реклами. Товари, послуги, розваги і виконання мрії – все потребує якісного просування. Способів представити свій товар придумано чимало, але кожен рік з'являються свіжі ідеї. Якщо хочете залишатися на плаву серед конкурентів – не зупиняйтеся на одному і тому ж виді реклами, постійно тестуйте різні підходи, дивуйте своїх клієнтів, піклуйтеся про них, – таку пораду дають фахівці.

Один з ефективних методів просування товару або бренду – використання мерчу. У чому його суть та як створити власний дизайн – про це розповімо далі. 

Що таке мерч?

Будь-яка атрибутика, на якій зображено назву, товар, емблему або будь-що, пов'язане з вашим бізнесом, відноситься до категорії мерч-товарів або мерчандайза. Ви напевно не раз зустрічалися із подібними речами. Чашки Nescafe, які роздають безкоштовно всім, хто купив баночку розчинної кави. Блокноти і ручки з ім'ям кандидата в депутати. Футболки з промо туру улюбленої групи, за які доведеться заплатити дуже навіть пристойні гроші. Кухоль з логотипом фірми, подарований вам на корпоративі. Все це приклади мерчу, вдалого, або не дуже. А пакет з супермаркету? Так, і це теж!

Є універсальні предмети, які знадобляться кожному, хто захоче створити власну мерч-колекцію. До них відносять чашки, футболки, кепки, пакети, календарі і ручки. Інша категорія товарів утилітарна, тобто, пов'язана з характером роботи вашої компанії. Наприклад, якщо фірма виробляє продукти харчування, скажімо, майонез або томатну пасту, то в якості сувеніра цілком підійде кухонне начиння: фартухи, посуд і все, пов'язане з кулінарією. При цьому виробникам будівельних сумішей було б дивно друкувати своє лого на прихватках. Їх ніша – товари для ремонту. Виробники крапель від нежиті рекламуються на одноразових серветках, видавці – на канцелярських товарах, і так далі. Очевидно, що принцип зрозумілий.

Як правило, мерч, вироблений для просування, повинен бути безкоштовним. Але це не обов'язкова умова. Іноді подібні товари використовуються в якості акційних пропозицій. Фірма пропонує їх покупцям за вигідною ціною і приваблює таким чином увагу до свого продукту.

Для знаменитостей зі сфери музики, кіно чи шоу-бізу мерч – серйозна стаття доходу. Пам'ятаєте лоток з футболками, банданами і толстовками, який обов'язково виставляють на кожному концерті? Важко повірити, але світові зірки заробляють на таких кіосках незрівнянно з доходами від продажу самої музики. Перші прибутки від продажу речей, овіяних славою свого кумира, отримували ще Елвіс і Бітлз. Ці хлопці вчасно піймали хвилю і не тільки продавали мерчеві футболки, але і встигли запустити виробництво цукерок, годинників, будильників, ланч-боксів і навіть перук, як в учасників знаменитого квартету. Такі артефакти не просто були на піку моди. Навіть сьогодні вінтажну майку із зображенням Елвіса можна купити на аукціоні за пару тисяч доларів. 

Навіщо мерч потрібен вам?

Як би там не було, комерційний мерч – це, в першу чергу, недорогі, але якісні товари, які компанія пропонує безкоштовно.

Використовувати його можна по різному:

Мерч - що це

  • для масової роздачі під час рекламних акцій або суспільно значущих заходів (на виставках, форумах, вуличних святах, агітаційних зборах);
  • як сувенірний презент для партнерів, клієнтів, колег чи співробітників;
  • як свій елемент корпоративної одягу або офісного інтер'єру;
  • як уніформу для обслуговуючого персоналу (кур'єрів, офіціантів, менеджерів і продавців);
  • в якості ексклюзивного подарунка, в знак особливого розташування (якщо йдеться, наприклад, про орендований автомобіль).

Добре продумана атрибутика передбачає не лише якість товару, але і оригінальний дизайн. Стиль принта має величезне значення. Вдалі картинки люди будуть носити із задоволенням і за межами офісу. Такі речі привертають увагу, створюють позитивний імідж і блискавично запам'ятовуються. Зробіть круту футболку, яка асоціюється з вашим товаром, і люди самі захочуть її носити. Вони стануть просувати ваш бізнес активніше, ніж ви самі могли б це зробити.

Це чудово зрозуміли американські репери. Їх колекції модного одягу розкручують вихід нового альбому краще, ніж будь-які ролики в мережі або плакати на дорогах. І при цьому приносять чималий дохід.

Отже, сувенірна продукція призначається:

  • для реклами фірми, торгового знаку товару;
  • для просування нового продукту, лінії одягу, послуг, напряму в роботі, книги, альбому, туру і т.п.;
  • для підтримки лояльності до партнера чи клієнта;
  • для створення корпоративного іміджу (уніформа і оформлення офісів);
  • для продажу і забезпечення додаткової статті доходу.

Безумовно, виробництво мерчу може поєднувати відразу кілька поставлених завдань. Так, приходячи в спортивний клуб, ви не тільки бачите, що всі співробітники одягнені у фірмовий одяг, але і самі можете придбати оригінальний спортивний інвентар, футболку або костюм.

Ні одна велика фірма не забуває замовити фірмовий календар, блокнот або плакат для новорічних подарунків кращим клієнтам. А будь-який поважаючий себе блогер намагається почати продаж стильних штук зі своїм знаком вже після першої тисячі переглядів.

Що ж, сьогодні мерч – популярна комерційна ніша, і обходити її увагою було б просто недалекоглядно. 

Популярний мерч, або 3 докази того, як це круто

Як розробити свій мерч

Мерч – свій знак обраних, в цьому його задум, і на цьому акцентують увагу більшість стилістів, які займаються такими проектами. Як правило, круті футболки або толстовки, подарункові набори та сувеніри виготовляються в обмежених серіях. Побачивши на комусь такий одяг, оточуючі розуміють, що він причетний до якоїсь цікавої події. Не дивно, що сьогодні, в часи хайпу, оригінальний мерч став настільки популярний.

Нікого не вразити скромною майкою з написом або емблемою у кутку. Сучасна атрибутика – це серйозна дизайнерська робота. Проте вдалий сувенір або одяг можуть створити справжній ажіотаж і принести багато користі.

Сьогодні розробкою та виготовленням своєї лінії сувенірів займаються не тільки вільні художники, музиканти і блогери, але і цілком солідні організації. Банки, мобільні компанії, страхові корпорації. Кажуть, симпатичний котик в наклейках забезпечив одному молодому банку приріст користувачів 50%, і це менше, ніж за три місяці.

Ще не знаючи про новий проект продюсера Потапа, всі спостерігали, як він з'являється на екрані виключно у фірмовому одязі. На кожному вбранні красувалося слово «Мізки». Коли виявилося, що це назва нової групи, у публіки вже було сформоване сприйняття колективу, як чогось видатного, модного і крутого.

Не існує футбольного клубу, який не займається виробництвом і продажем своєї символіки. Який фанат приходить на матч без фірмового шарфа, шапки, футболки? І як би вдало чи не дуже грала команда у сезоні, надходження від продажу супутнього мерчу приносять стабільний дохід.

Атрибутика, її розробка, виробництво, розповсюдження та оновлення – велика комерційна ніша. На таких речах просуваються музиканти і клуби, фестивалі, соціальні мережі, інтернет-магазини, торгові марки і політичні сили. Навіть відхід від використання мерчу може стати своєрідним трендом. Відома історія, як одна американська група захотіла виділитися і заявила про те, що принципово відмовляється від використання будь-якої брендованої продукції. Недоброзичливці їх висміяли, випустивши партію піратського мерчу з написом «Це не футболки від групи...». Затія провалилася.

І ось вам головний доказ того, що одяг із згадкою комерційних символів – активний сучасний тренд. Дизайнери намагаються створити колекції, стилізовані під мерч. Їх не відрізниш на перший погляд, і тільки захмарна ціна підкаже вам, що ця брендована толстовка не така вже й проста! 

Як розробити власний мерч?

Якщо ви не хочете залишатися осторонь від модних тенденцій, подумайте про виробництво власної мерч-колекції. Для цього необхідно:

  • знайти хороших фахівців для розробки корпоративного дизайну. Вам знадобляться ті, хто знає, як запропонувати сучасну ідею і реалізувати її;
  • підібрати оригінальні товари, які будуть пов'язані з бізнесом і допоможуть вам виділитися;
  • продумати способи реалізації та поширення (закрита презентація, персоналізовані подарунки, онлайн платформа, власний магазин мерчу).

Якщо ви – не велика корпорація, то має сенс доручити виготовлення атрибутики спеціалізованій фірмі. Компания FatLine допоможе вам з реалізацією ідей  та досягненням мети.  

Створіть свій магазин мерча і заробляйте разом з FatLine

Компанія FatLine займається нанесенням принтів на одяг та аксессуари вже понад 10 років. Проте, окрім звичних послуг, ми пропонуємо нашим клієнтам дещо більше: співпрацю за напрямком «Print-On-Demand» або «Принт за запитом». Що це означає і чому це вигідно?

Створити свій мерч

POD – це максимально проста і зручна бізнес-модель, яка потребує мінімальних вкладень. Ви безкоштовно реєструєте свій інтернет-магазин на нашій платформі, наповнюєте його своїм мерчем та залучаєте покупців, а всю іншу роботу за вас зроблять досвідчені фахівці FatLine. Вам не потрібно буде витрачати сили, час та гроші на виробничі процеси, пошук й утримування складу, обслуговування клієнтів, турбуватися про обробку та відправку замовлень тощо. Тож, зможете максимально присвятити себе творчості та розвитку власної справи.

Якщо ви – дизайнер, художник, блогер, лідер думок або підприємець в соціальних мережах, чи навіть просто креативна людина, яка мріє про свій бізнес, але має обмежений бюджет, - не втрачайте можливості збільшити свої прибутки за рахунок послуги «Print-On-Demand». Компанія FatLine пропонує великий асортимент популярних виробів для нанесення принтів (від футболок і кепок до термокржок та килимків під мишку), а також надає широкий спектр інструментів для оформлення вітрини і виробів, які будуть представлені у вашому магазині. Це означає, що ви зможете не просто створювати мерч або розробляти дизайнерські лінійки товарів на продаж, але й привнести власний стиль у кожну деталь. І це суттєво відрізнятиме вас від дропширерів, які продають подібні товари на звичайних майданчиках.

І наостанок ще кілька порад.

Сьогодні, щоб виділятися, важливо бути сміливим. Чим більш оригінальний мерч ви зможете продемонструвати, тим більший успіх його очікує. Не треба боятися розширювати кордони, адже ознаки крутого товару - це свій фірмовий стиль і актуальність. Використовуйте модні фішки, меми – все те, що допоможе вам стати впізнаваним в короткі терміни, відкривайте власний магазин з послугою POD від FatLine. І довіртеся професіоналам!

 

 

Створити магазин