Для чого потрібно брендувати продукцію компанії

Бренд, під яким розуміють цілий комплекс ціннісних характеристик товару або послуги, — один із ключових активів будь-якої компанії. Він виражається і у візуальних символах. Що таке брендування і навіщо брендувати продукцію? Насамперед для того, щоб підкреслити самобутність бізнесу, виділитися серед конкурентів, сформувати корпоративний імідж і підвищити лояльність клієнтів. Персоналізація товарів, канцелярії, одягу та аксесуарів сприяє впізнаваності бренду, а також виконує інші важливі функції. Розповідаємо найважливіше: що, навіщо і як можна брендувати?

 

branding_1

 

Основні цілі брендування

Клієнти FATLINE віддають перевагу брендуванню продукції різного плану: футболок, худі та іншого одягу, аксесуарів (автомобільних наліпок, посуду і термопосуду, сумок та рюкзаків, головних уборів, м'яких іграшок), чохлів для смартфонів, бізнес-сувенірів (це брелоки, ножі, запальнички тощо). Брендова символіка — невід'ємний елемент маркетингу. Її використовують як для іміджевого ефекту всередині компанії, так і для залучення клієнтів.

 

Чому брендування необхідне для виділення на тлі конкурентів

Жоден українець не переплутає «АТБ» із «Сільпо», «WOG» з «OKKO», або «Нову пошту» з «Укрпоштою. Приклади випадкові, але суть передають: у кожної з цих компаній є впізнаваний візуальний стиль: кольори, шрифти, графічні символи, логотипи. Усі ці елементи слугують для ідентифікації бренду. Варто побачити будь-який з них на якомусь предметі, брошурі або в інтернеті — у пам'яті одразу спливає образ компанії.

Виготовлення корпоративної продукції впливає на:

  • впізнаваність — унікальний образ і стиль легко виділити на тлі безлічі аналогічних продуктів;

  • запам'ятовуваність — якщо клієнт постійно бачить одні й ті самі візуальні символи, ймовірність повторних покупок зростає;

  • емоційний зв'язок — правильно вибрані колір, форма, дизайн викликають відгук і посилюють довіру споживачів.

В умовах високої конкуренції успішний брендинг стає одним з ключових чинників, що визначають успіх на ринку. У довгостроковій перспективі він сприяє зростанню і процвітанню бізнесу.

 

Лояльність споживачів: як брендування сприяє формуванню прихильності клієнтів

Брендування продукції покликане створити стійкий емоційний зв'язок між компанією та її клієнтами. Як це відбувається? Будь-яка рекламна стратегія включає використання фірмових логотипів і графічних символів. Важлива кожна деталь: колір, форма, символіка. Наприклад:

  • теплі відтінки (червоний, помаранчевий, жовтий) асоціюються з енергією, бадьорістю, радістю, позитивом, холодні (синій, зелений) — з гармонією, безпекою, а нейтральні (білий, чорний, сірий) — зі стабільністю;

  • геометричні форми також впливають на сприйняття бренду — кола створюють відчуття долученості та єдності, овали — безпеки, прямі лінії та кути демонструють силу та дисциплінованість, а ромби асоціюються з динамікою;

  • символи (абстрактні або конкретні) також є носіями повідомлень та емоцій.

Грамотне брендування — це конкурентна перевага. Під час розроблення потрібно враховувати цінності бренду, досліджувати цільову аудиторію.

 

branding_2

 

Роль друку та графіті в брендуванні

Наступний етап у створенні брендингу — друк. Фірмові зображення прикрашають одяг, аксесуари, сувеніри, чохли для смартфонів. Залежно від типу продукції, використовують різні способи нанесення зображень:

  • на одяг і сумки — шовкографія (трафаретний друк), прямий друк на текстилі (DTG), термотрансферний друк, машинна вишивка;

  • на аксесуари та сувеніри — тамподрук (пад-друк), УФ-друк, шовкографія, лазерне гравіювання.

У кожного методу свої особливості та переваги. Їх потрібно врахувати на етапі підготовки, бо якісна деталізована картинка, яка повністю відповідає проєкту, посилює бренд. І навпаки, друк низької якості псує загальне враження. Економити на візуальній ідентифікації не можна.

 

Планування брендованої продукції

До брендування бізнесу потрібно підходити відповідально. Спочатку — продумати продуктовий асортимент, а потім розробити дизайн і приступити до створення макета. Підготувати його можна за допомогою програмних інструментів: Adobe (Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe InDesign), CorelDRAW Graphics Suite (CorelDRAW, Corel PHOTO-PAINT), Canva, Affinity Designer, Sketch, Procreate або інших графічних редакторів.

Коли макети візуальних елементів розроблено, потрібно визначитися з продуктами та матеріалами. Вибір тканини для кожного методу друку залежить від бажаної якості зображення, стійкості та типу продукції. Бавовна та її суміші з поліестером є універсальними матеріалами, придатними для всіх трьох методів друку. Поліестер і нейлон у чистому вигляді також широко використовуються, але вимагають спеціальних фарб і адгезивів для забезпечення стійкості зображень. Прямий друк (DTG) найкраще працює з натуральними тканинами, як-от бавовна і льон, а термотрансферний може застосовуватися на різних матеріалах, зокрема на синтетичних тканинах. У каталозі FATLINE доступні основи TM Stedman, Преміум Owi, TM Floyd, TM Floyd Premium тощо. Вибрати в каталозі просто, для кожного типу продукції відображаються відповідні матеріали.

 

branding_3

 

Використання онлайн-конструктора FATLINE

Замовити брендові атрибути зручно на сайті FATLINE. Користувачам доступний онлайн-конструктор, за допомогою якого можна створити повноцінний макет майбутніх бізнес-сувенірів з нанесенням логотипу, уніформи співробітників або наліпок на автомобілі. Для проєкту необхідно:

  1. Вибрати товар зі списку. У категоріях «Чоловікам» і «Жінкам» доступні футболки, худі, літній одяг, теплі речі, «3D-товари» (з щільним друком) — футболки, шорти, лонгсліви, «Аксесуари» — наліпки, прапори, посуд, термопосуд, головні убори, сумки та рюкзаки, м'які іграшки, «Гравіювання» — брелоки та ножі.

  2. Вибрати тип основи, розмір/об'єм, колір та інші базові характеристики продукції, що буде брендуватися.

  3. Завантажити фото (логотип або інше зображення, яке буде нанесено на товар), ввести текст і встановити форматування, за потреби — додати QR-код.

До фотографій, тексту та інших елементів існують певні вимоги. Вони зазначені на сторінці конструктора. Дотримання рекомендацій дасть змогу створити професійний дизайн з мінімальними зусиллями і замовити брендування за вигідною вартістю. Якщо в процесі роботи з конструктором виникають складнощі, скористайтеся допомогою штатного дизайнера FATLINE. Спеціаліст врахує побажання і підготує бездоганний макет. Замовлення приймаються в роботу після підтвердження менеджером.

 

Як зробити брендовану продукцію ще ефективнішою

На впізнаваність бренду і підвищення продажів впливає не тільки брендове пакування, що доповнює товари, але й корпоративні сувеніри. Розповсюджуйте їх всередині компанії, щоб створити відчуття спільності, а також серед наявних і потенційних клієнтів та партнерів, щоб охопити якомога ширшу аудиторію.

Що більше різних каналів і методів буде задіяно, то краще. Ось кілька способів:

  1. Створіть акаунти в соціальних мережах (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn) і оформіть їх у фірмовому стилі. Публікуйте якісні фотографії та вірусні відео брендованої продукції. Використовуйте хештеги, налаштуйте таргет на цільову аудиторію.

  2. Співпрацюйте з іншими брендами, інфлюенсерами або блогерами для просування продукції. Партнерства та колаборації дають доступ до аудиторії партнерів, підвищують довіру до вашої компанії.

  3. Беріть участь у тематичних виставках, ярмарках та інших заходах для демонстрації та продажу фірмових товарів. Підготуйте привабливі стенди і матеріали для презентації, роздавайте безкоштовні зразки або сувеніри з логотипом бренду.

  4. Запустіть програму лояльності, а також реферальну, щоб стимулювати поточних клієнтів до повторних покупок. Запропонуйте привабливий вступний бонус, щоб розширити аудиторію.

  5. Використовуйте різні види онлайн- (Google Ads, соціальні мережі, пресрелізи та статті в тематичних ЗМІ) і офлайн-реклами для просування брендованої продукції.

  6. Задіюйте email-маркетинг, створюйте корисні та цікаві розсилки з акціями та новинками.

 

branding_4

 

Брендовані аксесуари можна продавати за повною або символічною вартістю чи дарувати у відповідь на виконання простої цільової дії. Головне, щоб сувенір був дійсно ціннісною пропозицією. Візьміть за звичку постійно аналізувати результати й адаптувати стратегії залежно від отриманих даних і зворотного зв'язку від аудиторії.

 

Аналіз ROI брендування

Як оцінити ефективність інвестицій у брендовану продукцію? Результативність бізнес-брендингу вимірюється за допомогою таких метрик:

  1. Повернення на інвестиції (ROI). Запам'ятайте формулу: (Прибуток від інвестицій — Вартість інвестицій)/Вартість інвестицій Х 100. Якщо ви інвестували $1,000 у брендовану продукцію й отримали $1,500 прибутку, то: (1,500 — 10,00)/1000 Х 100 = 50%.

  2. Збільшення продажів, яке відбулося після впровадження брендованої продукції. Щоб оцінити результат, порівняйте обсяги до і після кампанії.

  3. Підвищення впізнаваності бренду. Перевірити можна за допомогою соціологічних опитувань і досліджень ринку.

  4. Зростання аудиторії після впровадження брендованих товарів. Відстежуйте джерело нових клієнтів і оцініть, скільки з них прийшли завдяки брендуванню.

  5. Підвищення лояльності клієнтів. Аналізуйте кількість повторних покупок і участь у програмах лояльності до і після впровадження бізнес-сувенірів.

  6. Залучення у соціальних мережах. Порівняйте рівень взаємодії до і після запуску кампанії з корпоративними товарами з логотипом.

  7. Показники конверсії. Порівняйте конверсію з нових рекламних акцій і промокампаній з попередніми.

  8. Lifetime Value (LTV) клієнта. Скористайтеся формулою: середня сума покупки × частота покупок × середня тривалість взаємовідносин із клієнтом. Виміряйте, як LTV змінився після брендингу.

Можливе проведення опитувань серед клієнтів про задоволеність брендовими товарами, а також порівняння ринкової позиції та позиції частки бренду з конкурентами.

Ефективна оцінка інвестицій у брендинг передбачає використання безлічі методів і метрик. Аналіз ROI, збільшення продажів, впізнаваність бренду, залучення нових клієнтів, їхня лояльність, залучення у соціальних мережах, показники конверсії, LTV клієнтів, опитування і порівняння з конкурентами допоможуть отримати комплексне уявлення про успішність обраної стратегії та доцільність ваших інвестицій. Важливо регулярно проводити ці оцінки та коригувати маркетингові кампанії на основі отриманих даних.

 

Висновок

Брендинг і брендування впливають на репутацію компанії: допомагають виділитися на тлі конкурентів, сформувати стійкі візуальні асоціації та підвищити впізнаваність бренду, здобути лояльність аудиторії, залучити нових клієнтів. Але важливо не тільки розробити візуальні елементи, але й простежити за якістю друку на одязі, аксесуарах і сувенірах. Сучасні технології дають змогу виконати це завдання якісно та швидко.

Готуєтеся до брендингу власної компанії? Використовуйте онлайн-конструктор FATLINE для своїх проєктів — це швидко і просто.